Don't give up your dreams/ del 1

Filed under: Noveller

Det var en ljus morgon och min väcka klocka ringde så jag var tvungen att gå upp och göra mig redo för skolan, denna dagen var jag inte alls trött, jag menar jag brukar ju nästan alltid vara döds trött men idag var jag inte det eftersom idag var inte en vanlig dag eftersom idag kommer Justin Drew Bieber till Sverige!

Jag kunde verkligen inte fatta att han skulle komma hit men det var bara ett problem och det var att jag inte hade några biljetter till hans konsert!

Liksom han betyder verkligen allt för mig, utom honom skulle jag inte vara någonting men mamma sa att han kommer säkert hit igen någon annan DAG men visst han kanske kommer någon annan dag men det är ju nu jag gillar han, inte om 37823682782 år.
Om hon bara kunde förstå det...

Men mamma hade lovat mig att vi skulle åka upp till stockholm även om vi bor här nere i Malmö, Jag ville verkligen åka upp dit men med tanken på att jag inte har några biljetter är fruktansvärd liksom den känslan när alla går in och man måste stanna utanför eftersom man inte har några biljetter men jag hoppades verkligen att ett mirakel skulle hända, jag skulle verkligen göra allt för att få se han live...


Senare samma dag..
Nu var vi på väg upp till stockholm, vi åkte tog eftersom det var billigast och gick fortast.
Hela resan upp tänkte jag bara på konserten och mumlade för mig själv
- Om jag bara hade biljetter....
Jag sa det typ 2000 gånger om inte mer till slut sa mamma till mig att jag inte skulle hoppas på för mycket, hon menade att jag inte skulle för vänta mig för mycket.
Men jag bryde mig inte.

Nu var vi äntligen framme i stockholm,
Vi fick gå av och börja leta efter bussen vi skulle ta för att komma till konserten, vi hitta inte den direkt men efter ett tag så hitta vi den men för säkerhets skull frågade vi buss chauffören om det var rätt buss men när vi kom in i bussen märkte jag att det var en ganska dum fråga eftersom alla på bussen hade på sig JB tröjor och hade skrivit ”I ♥ JB” i ansiktet och på armarna...

Jag försökte att inte tänk på att jag inte hade några biljetter men det var ganska svårt eftersom alla andra på bussen pratade om det.

När vi var framme gick vi av och jag började springa till biljett ”kiosken” mamma kom direkt efter mig.
Det var inte jätte många i kön kanske 1-5 personer men i alla fall när vi kom fram till kassan så frågade jag ivrigt
- FINNS DET NÅGRA BILJETTER KVAR TILL KONSERTEN?
Hon i kassan svarade: 
- Tyvärr men...


Jag vet att den inte är jätte bra men det är faktiskt första gången jag skriver en novell så den är ju inte så jätte bra men kommentera gärna vad ni tror kommer hända?

 

image description

 


Postat av: ellen

Jätte bra! Meeeraaa!!

2011-11-09 @ 18:19:45
URL: http://www.jbnovellerblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Damaris bieber:)

Fin blogg :)

2011-11-09 @ 18:30:05
URL: http://justindbswag.blogg.se/
Postat av: ioanna(:

tack!

Snygg JB blogg! älskar den <3



följa varandra på bloglovin? :D

2011-11-09 @ 19:42:06
URL: http://ioannaseleas.blogg.se/
Postat av: Nicolina Nyman

Sv; Tack! Fin blogg!

2011-11-09 @ 20:10:08
URL: http://ninalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0