Don't give up your dreams/ del 9

Filed under: Noveller


Bra och en sak till.. du får inte ha..
Ha vadå?
___________________________________
- Din mobil med dig till skolan eftersom jag har hört att du inte koncentrerar dig på lektionerna eftersom du alltid håller på med din mobil.
- Men men..
- Jag vill bara ditt bästa och utan den skulle du lära dig mycket mer...
- MEN JAG BEHÖVER DEN!
- Till vadå?
- Alltså det är en lång historia...
- Men okej då säger vi såhär, jag ringer din mamma och berättar hur det ligger till sedan får hon bestämma vad som är bäst för dig.
- Okej men gör du så.
- Ja okej då gör vi så, gå tillbaka till din lektion nu.
- Jag ska, hej då.

Jag reste på mig och gick ut genom dörren.
Det första jag gjorde när jag kom ut var att kolla min mobil om jag hade fått något sms eller om någon hade ringt.
Det var ingen som hade ringt eller smsat.
Så jag skyndade mig bort genom korridoren och in i klass rummet.

När jag kom in i klass rummet stirrade alla på mig...
Men jag försökte undvika det och gick istället fram till läraren och sa varför jag var sen.
Hon sa inte så mycket, hon sa bara att jag skulle sätta mig ner.
Jag gjorde som hon sa.

När jag hade satt mig, kollade min bästis på mig och sa.
- Varför är du så sen?
- Alltså det är en lång historia, kan vi ta det sen?
- Ja okej.
Det blev tyst en stund sedan kunde jag inte hålla mig längre så jag sa.
- Justin Bieber ringde mig!
- SKOJAR DU??!!
- Nej!
- men varför sa du inget?
- Jag vet inte...
- Men vad sa han?
- Att du, jag och mamma ska åka till USA.
- VAA? HUR? OCH VARFÖR?
- Jag vet inte exakt varför men jag vet i alla fall att han skulle ha konsert och att vi skulle träffa han.
- Oh My Bieber men hur ska vi komma dit?
- Antagligen flygplan?
- Ja men jag menar liksom att det är ju dyrt att åka dit.
- Ja jag vet, jag sa det till han och då sa han att han kunde betala.
- Alltså jag kan inte fatta att detta händer...
- Inte jag heller och vet du vad han sa mer?
- Nej vadå?
- Alltså när han skulle gå sa jag att jag älskade han och han svarade att han älskade mig mer!
- Nej vad gulligt!
- Ja vet och en sak till.
- Vadå?
- Att du vet vår lärare?
- Ja?
- Jag pratade ju med henne förut och hon sa att jag inte skulle få ha med mig min mobil till skolan.
- Va men du behöver ju den, för tänk om Justin ringer!
- Det var precis vad jag sa till henne förutom det med att Bieber ringde eftersom hon skulle ändå inte tro mig.
- Så du ska inte ta med den?
- Jag vill ju men hon skulle prata med min mamma om det och sedan fick mamma bestämma, alltså jag måste övertala henne!


Det här var en ganska lång novell, hoppas ni gillade den!
Btw tack så JÄTTE mycket för alla gulliga kommentarer!
image description


Postat av: sara Bieber

sv: visst! <3

2011-12-05 @ 19:32:18
URL: http://biebersbaby.blogg.se/
Postat av: Emma Palonen

klart...ska länka dig nu :)

2011-12-05 @ 21:54:14
URL: http://emmabrunetten.blogg.se/
Postat av: ellen

skit bra!

2011-12-06 @ 09:57:04
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/
Postat av: annie

vänta....... var den slut där? :o

2011-12-10 @ 15:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0