Don't give up your dreams/ del 10

Filed under: Noveller

- Så du ska inte ta med den?
- Jag vill ju men hon skulle prata med min mamma om det och sedan fick mamma bestämma, alltså jag måste övertala henne!
__________________________________

Lektionen var slut så vi var tvungna att lämna salen, inte för att vi ville sitta kvar eller ha längre lektion utom det var snarare tvärtom att vi ville att hela skoldagen skulle ta slut.
Jag ville ju bara hem och övertala mamma om att jag skulle få ha med mig min mobil till skolan och jag hoppas verkligen att mamma kommer att förstå mig när jag berättar allt och låta mig ha min mobil i skolan.

Det var bara en lektion kvar nu men jag klarade verkligen inte av att vara i skolan mer så jag gick bara hem utan att säga någonting.

När jag var hemma tog jag av mig mina skor och hängde upp min jacka och sedan sprang jag till mitt rum, jag la mig och vilade lite eftersom det hade varit en lång dag och jag var så sjukt trött men så pigg eftersom jag kunde inte sluta tänka på att Justin hade ringt mig.

Men plötsligt hörde jag att yttedörren öppnades.
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
Liksom vad skulle jag säga till mamma?
Jag menar skolan slutar ju inte förän om 1 timme.

Mamma hörde antagligen något från mitt rum eftersom hon öppnade dörren och frågade:
- vad gör du hemma såhär tidigt? Du har ju skola?
- ehhh jag mådde inte riktigt bra så jag gick hem.
- Jaha men sa du till någon att du gick hem då?
- Oj! det glömde jag...
- okej men jag ringer och säger till att du inte mådde så bra och gick hem.
- NEEEEEEEEEEEEEJ!
- Vaddå nej?
- Hehe det var inget, gör du så.

Alltså jag kom och tänka på att jag inte hade sagt det till någon inte ens min bästa vän, just nu kände jag mig lite taskig eftersom att jag inte hade sagt något.
Jag kom också på att jag skulle prata med mamma om det där med mobilen.

Så jag gick ut i köket där mamma satt och läste tidningen.
Jag kollade lite på henne och sa.
- Alltså kolla här, jag pratade ju med min lärare idag och hon sa att jag inte skulle få ha med mig min mobil till skolan eftersom hon har hört att jag inte koncentrerar mig på lektionerna men det gör jag.
- Jaha?
- Ja och vi kom överens om att du skulle få bestämma.
- Okej men behöver du ha med den då?
- JAAA för Justi...
- vadå? Är Justin allt du tänker på?
Sara, du måste faktiskt skärpa dig, ja jag vet att du älskar Justin över allt annat men du måste verkligen inse att du - inte kommer att få träffa han igen...
- Det var precis det jag skulle säga!
- Säga vadå?
- Jo att Justin ringde mig idag, och frågade om jag ville träffa han igen fast i Usa.
- Men lilla gumman, du fattar väl att vi inte har råd att åka till Usa?
- Ja jag vet, jag sa det till han och då sa han att han kunde betala.
- Tror du verkligen att han gör det då?
- Ja varför skulle han inte göra det?
- Man vet ju inte med kändisar...
- Men mamma!!! Han är inte som alla andra kändisar, han bryr sig verkligen om sina fans annars skulle väl han inte ringa mig?
- Ne det är sant men du måste verkligen fokusera på skolan?
- Ja jag ska men bara om jag får ha med mig min mobil?
- Okej då, du får ha den med dig!
- TACK TACK MAMMA!
Jag sprang fram till mamma och kramade henne och sa.
- Jag älskar dig.
- Jag älskar dig med gumman!


 

Ganska lång del men hoppas ni gillade den ändå!
Btw vad tyckte ni?

Postat av: ellen

jätte bra!

2011-12-11 @ 09:49:51
URL: http://jeleenastoorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0