Love is in the air / del 1

Filed under: Noveller


Jag vaknade av att jag kände någons kropps värme..
Och när jag skulle kolla efter vem det var, så sa Justin,
- God morgon älskling!
Jag blev genast klar vaken och svarade,
- åh god morgon, men vad gör du här så tidigt?
- Jag kom förbi för att träffa min älskling...
- haha, aww Justin!
Justin log sött mot mig och
Jag log tillbaka och sa,
- Varför måste du vara så underbar?
- För att du är underbar!
- haha okej, men allvarligt du är verkligen bäst!
Justin log ännu en gång och jag smälte inombords...
Jag älskar verkligen de sättet Justin ler.

- Men Justin, hur kom du in?
- Din mamma släppte in mig.
- Jaha okej.
- åh juste, din mamma sa att jag skulle säga..
- vadå?
- Att din bästis Nina hade ringt och att hon ville berätta något viktigt?
- åh shit, jag skulle ha ringt henne igår kväll..
- Nathalie, lugna dig, jag är säker på att hon inte blir sur för att du glömde, för alla kan ju glömma saker någon gång.
- Ja det har du rätt i, men ändå!
Justin gav mig hans telefon och sa.
- Här, du kan ringa från min.
- Okej tack, jag ringer nu då!

Signaler gick fram och en ljus röst svarade.
- Hej, det är Nina!
- Hej Nina, förlåt för att jag inte ringde igår!
- Nathalie, är det du?
- Ja det är det?
- Vems telefon ringer du ifrån?
- Justins..
- ah okej.
- Men vad vare du ville säga igår, som var så viktigt?
- Alltså det var ju inte jätte viktigt, det var bara det att jag behövde någon att snacka med, du vet killproblem?
- Jaha, något du vill snacka om?
- Alltså det är lugnt nu men tack ändå!
- Okej vad bra men du vi ses ikväll?
- Ja det gör vi, vi skulle träffas hos Chaz va?
- Ja det tror jag, ska dubbel checka med Justin sen!
- aa gör du så, hej då!
- Hej då!
Sedan la vi på...

Jag ropade på Justin eftersom han hade gått ut i hallen för att inte störa vårt samtal.
Han kom genast och sa.
- Hur gick det? Är hon okej?
- Det gick väl bra, alltså hon hade bara lite killproblem igår..
- Jaha, så hon behövde bara någon att snacka med?
- Ja exakt, men vi skulle väl till Chaz sen ikväll?
- Ja det ska vi, ska bli sjukt kul att träffa alla igen!
- Vilka kommer att vara där?
- eh... Chaz, hans flickvän, min bästis, Ryan, hans flickvän och hennes kompis och din bästa kompis!
- Oj vad många men det kommer bli as kul!
- Ja, hoppas bara att alla kommer överens!

5 timmar senare
- Nathalie, vi ska åka nu, ropade Justin!
- Jag kommer!!!, svarade jag!

Jag kom springandes ner från trappan!
Justin sa lite hastigt,
- Akta så att du inte ramlar!
- Nej då...
Och precis när jag ska gå ner för sista trapp steget ramlar jag.
- Jag sa ju att du skulle akta dig, sa Justin och skrattade lite tyst..
- hahah du har alltid rätt... Kom så går vi!

Vi gick hand i hand till bilen.
När vi var vid bilen så öppnade Justin bil dörren åt mig, som han alltid gör..
Jag sa som jag alltid brukar säga när han gör så,
- Alltså du behöver inte alltid öppna dörren åt mig.
Justin kollade på mig och sa,
- Man måste behandla sin tjej rätt!
Även om han har sagt det innan så får det mig att le.

Påvägen dit skulle vi hämta upp Justins bästis Ellen.

Vi stannade till vid hennes hus och Justin sprang ut och knackade på hennes dörr medans jag satt kvar i bilen..
Ellen var klädd i en blus aktig tröja, ett par jeans och hon hade ganska långt blont hår.
Justin älskade verkligen henne som bästa vän, det kunde man se på han.
Eftersom hon alltid fick honom att skratta och må bra!

De satte sig i bilen och vi började åka till Chaz hus.

Vi var framme nu eftersom det låg ganska nära.
Vi gick ut från bilen och fram till Chaz hus, Justin knackade på..

Det var Klara alltså Chaz flickvän som öppnade dörren och sa,
- Hej, vad roligt att se er, kom in! 
Vi alla var som,
- hej, detsamma!

Vi gick in genom dörren och sedan vidare till Chaz vardags rum.
Det är jätte fint hos Chaz, allt är väldigt modernt och fint!

Justin och Chaz fick syn på varandra och gick fram till varandra och sa,
- Nej men tjena brorsan!
Haha alla började skratta!
- Vart är Ryan då? Frågade Justin.
- Jag vet inte riktigt men han sa att han skulle komma iallafall så vi får väl vänta och se.

10 minuter senare knackade det på dörren!
Chaz sprang till dörren och öppnade, det var Ryan, hans flickvän Josse, hennes kompis Maria och precis när de skulle stänga dörren kom Nathalies bästa kompis Nina.

Nu var alla här, så vi gick in i vardags rummet och satte oss i soffan och började prata.
Vi satt och snackade och skrattade i många timmar...

Det här var första delen av novellen, vad tycker ni?
Det kommer att hända jätte mycket, men det här är bara början..
Och den handlar mest om Nathalie & Justin så det är darför jag skriver, jag när det är Nathalie som typ gör något eller säger något!
Det var Ellen som kom på namnet på novellen, vad tycker ni om det?

Postat av: ellen

Haha jag vet,jag e bäst.;). Skit bra! Mera!

2012-01-21 @ 18:59:34
URL: http://ellennells.devote.se
Postat av: Josse

Superbra! Älskar den! :D<33

2012-01-22 @ 14:32:05
URL: http://selenagoomezz.blogg.se/
Postat av: Alizzdream

Javisst vi kan göra ett länk byte :)

2012-01-23 @ 10:10:34
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Alizzdream

Jag har länkat dig nu :)

2012-01-23 @ 10:15:02
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Sonja

asbra! :D mer mer <333

2012-01-23 @ 13:16:55
URL: http://jssmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0