Love is in the air / del 2

Filed under: Noveller


10 minuter senare knackade det på dörren!
Chaz sprang till dörren och öppnade, det var Ryan, hans flickvän Josse, hennes kompis Maria och precis när de skulle stänga dörren kom Nathalies bästa kompis Nina.

Nu var alla här, så vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan och började prata.
Vi satt och snackade och skrattade i många timmar..
_________________________________________________

 

Men nu var det dags att äta.
Chaz och Klara hade varit hemma hela dagen och lagat mat!
De hade lagat någon köttfärs gryta, den såg faktiskt riktigt mumsigt ut!

Vi alla tog varsin tallrik med köttfärs gryta och potatis.
Sedan gick vi in till matsalen som låg bredvid vardagsrummet.
Jag satte mig såklart bredvid Justin.

Men när vi precis skulle börja äta sa någon,
- Nina, jag hörde att det tog slut mellan dig och Lukas igår...
Nina kollade lite generat och sa,
- Hur visste du det?
Jag kollade lite arg på Nina, jag menar varför sa hon ingenting till mig?
Jag är ju hennes bästa kompis!
- Jag såg det på facebook, svarade Josse.
- Men va?
- Ja, Lukas skrev om det på facebook..

Justin kollade på mig och såg att jag var lite ledsen/arg och viskade till mig,
- Nathalie, vad är det?
- Alltså kolla här, jag snackade ju med Nina idag och hon typ vägrade att säga något till mig, jag vet inte varför...
- Men hon mena säkert inget illa.
- Men det är inte det... Det är det att hon verkar vara sur på mig för någonting..
- Men gå och prata med henne sen då?
- Ja det ska jag göra.
- Det löser sig säkert, älskling!
Han pussade mig på kinden..

När vi hade ätit upp gick jag fram till Nina och frågade om vi kunde prata enskilt, hon svarade,
- Ja det kan vi väl?

Vi gick ut i hallen och Nina kollade lite konstigt på mig och sa,
- Vad är det?
- Alltså varför sa du inte att Lukas hade gjort slut?
- Jag kände inte för det...
- Vadå inte kände för det?
- Nathalie, kan vi inte ta detta sen?
- Men varför är du så sur? Vad har jag gjort?
- Vad har du inte gjort...

Sedan gick hon i igen..
Jag kunde inte hålla mig, så jag började gråta.

Plötsligt kom Maria ut i hallen och såg att jag grät, hon frågade,
- Vad har hänt?
- Alltså Nina är sur på mig för någoting och så är jag väl lite överkänslig och trött!
- Men har du pratat med henne?
- Ja och hon vägrar att säga varför hon är sur på mig...
- Men det löser sig säkert!
- Ja men alltså vi brukar aldrig bråka så det måste vara något allvarligt men jag vet verkligen inte vad...
- Okej men ska vi gå in igen?
- Ja, det kan vi väl, hon ska inte få förstöra min dag!
Vi gick med långsamma steg tillbaka.

När vi kom in i vardagsrummet, ropade Justin på mig.
Jag sprang till honom och satte mig i hans knä.

Han såg att jag hade gråtit och frågade,
- Hur gick det älskling?
- Inte bra men kan vi snacka om det senare idag? För jag orkar verkligen inte nu..
- Klart vi kan!
Jag kollade på Justin och sa,
- Tack älskling!
- Du är alltid välkommen!

Medan jag och Justin satt och pratade, så satt Ryan och Josse och kysstes.. och det gjorde även Chaz och Klara..

Och så satt Maria, Ellen, Nina och snackade.
Man såg faktiskt lite att Nina saknade Lukas.

Plötsligt sa Justin,
- ska vi göra något? Som t.ex. spela ett spel?
Ryan svarade,
- Visst men vad?
- Vi kan spela.. eh ja du, jag vet inte, vad tycker ni tjejer?
Alla svarade exakt likadant,
- Det spelar ingen roll..
Justin kollade på Ryan och sa,
- Jaha, det här var ju lätt..
Men plötsligt kom Chaz på något och sa,
- Jag vet vad vi kan spela!
- vadå? Svarade Justin.
- Vi kan spela charader?!
- Haha ja visst!

Så vi drog lott om vem som skulle började..
Det blev Ellen som fick börja.

Man skulle alltså föreställa ett djur..
Så hon började att åla på golvet!

Justin började att hoppa runt och skrika,
- EN ORM, en orm!!!
”Hahah”, skrattade alla.
Ellen skrattade och sa,
- Det var helt rätt!
Justin log brett som om han hade vunnit på lotto.

Sedan var det Josse's tur och så höll de på i några timmar..

Efter att alla hade typ gjort tjugo gånger var så började vissa fundera på att gå hem eftersom klockan var ganska mycket.

Jag var verkligen jätte trött så jag frågade Justin,
- Kan vi gå hem?
- Självklart, Svarade Justin.

Vi sa hej då till alla och sedan började vi gå mot utgången, när vi stod där och försökte få på oss skorna, kom Nina förbi och jag försökte att få hennes uppmärksamhet men hon undvikte mig, jag sa iallafall hej då till henne men jag vet inte om hon svarade eftersom jag gick ut genom dörren när jag sa det.

På vägen till bilen kysste Justin mig, jag älskade verkligen den känslan när han kysste mig!



Den här var del 2 dårra, hoppas ni gillade den och det blev lite drama mellan Nina och Nathalie som ni märkte..
Varför tror ni hon är sur på Nathalie?
Och glöm inte att kommentera vad ni tycke!

Postat av: ellen

skiiiit bra! Men kan inte jag skaffa pojkvän? ;) plzzz...

2012-01-23 @ 16:08:18
URL: http://ellennells.devote.se
Postat av: Josse

Grymt bra! :D<33

2012-01-23 @ 17:10:52
URL: http://selenagoomezz.blogg.se/
Postat av: Sonja

Sjukt braa!! =D

2012-01-27 @ 14:23:02
URL: http://jssmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0