Love is in the air / del 5

Filed under: Noveller

 

Nu var snart klockan två, så jag var tvungen att gå och precis när jag skulle gå ut genom dörren kom Justin fram till mig och sa...
_________________________________________________________________

(musik som du kan lyssna på medan du läser).

- Lycka till älskling!
Jag log mot Justin och sedan gick jag ut genom dörren.

Parken som vi skulle mötas i, låg ganska nära Justins hus, så jag kunde gå dit.
Det tog ungefär 5 minuter.
När jag kom in i parken såg jag Nina sitta på en bänk, jag sprang fram till henne..
Jag kollade på henne och sa,
- Hej!
Hon svarade,
- Hej!
- Nina, varför är du sur på mig?
- Som om du inte vet varför?
- Nej det gör jag verkligen inte?
Jag såg att Nina hade några tårar i hennes ögon när hon sa,
- Är du säker på det? Ingenting du vill berätta för mig?
- Nej det tror jag inte.
- Du vet Lukas? Som dumpade mig.
- Ja vad är det med Lukas?
- Jag kan inte fatta att jag var så dum och trodde på han, Vad tänkte jag med, du skulle ju aldrig göra så mot mig.
- Vadå Nina?
- Han sa att ni hade varit tillsammans när jag och han var och att han hade mer känslor för dig än mig, jag visste ju inte vad jag skulle tro, förlåt Nathalie men ni har väl inte varit tillsammans?
Jag svarade genast,
- Nej vi har inte varit tillsammans!
Även om jag visste att jag hade kysst honom innan han och Nina gjorde slut, men jag trodde aldrig att han skulle dumpa henne på grund av det.

Det var på en fest och Nina var sjuk så jag var där själv med Lukas,
Vi pratade en hel del och sedan började vi helt plötsligt kyssas... Jag vet inte vad som fick mig att göra det, jag bara gjorde det utan att tänka, det kändes rätt då...
Jag har faktiskt inte sagt det till någon och jag kan verkligen inte säga det till Nina, för då kommer våran vänskap vara förstörd för evigt.
Jag hade faktiskt mått skit några dagar efter eftersom jag hade både varit ”otrogen” mot Justin och min bästa vän. 
Jag ångrade det så sjukt mycket, jag önskar att jag aldrig hade gjort det, men man kan ju som sagt inte ändra på det förflutna.
Även om jag har försökt att sluta tänk på det, så går det inte eftersom Lukas ringer mig nästan varje dag men jag ignorerar ju han såklart, fattar han inte att jag inte vill vara med honom?
Jag vill bara vara med Nina & Justin och att allt ska vara som vanligt, men varje gång jag är med Nina eller Justin kommer jag och tänka på det...

Nina kollade på mig och log sedan sa hon,
- Hur kunde jag vara så dum och gå på det?
I den sekunden mådde jag verkligen skit, jag kunde inte fatta att jag hade svikit min bästa vän!
- Ja du, man ska inte alltid tro på sin pojkvän..
Jag kunde inte fatta att jag sa så, han hade ju faktiskt rätt, gosh vad är det med mig?!
- Nej det har du rätt i, man ska tro på sin bästa vän, förlåt Nathalie för att jag var så dum och trodde på det!
- Det är okej, alla gör misstag.
Om det var någon utav oss som hade gjort ett misstag, var det ju gärna jag...
Nina kramade mig och sa,
- Du är den bästa bästisen man någonsin kan ha.
Jag kände en tår falla ner från kinden sedan började jag gråta.
Nina kollade på mig och sa,
- Är allt okej?
- Ja allt är okej..
Där ljög jag ännu en gång.

 


Detta var del 5. hoppas ni gillade den & förlåt för att jag är så seg på att skriva.
Men glöm inte att kommentera vad ni tyckte.

Postat av: Anonym

Hej! Jag har börjat skirva en novell och det skulle vara super kul om du skulle vilja börja läsa den del två finns reda ute och du hittar den på: http://taylorlstory.blogg.se/2012/february/kapitel-2-at-the-beginning-of-a-new-life-1.html#comment



Kram :)

2012-02-26 @ 20:19:10
Postat av: Josse♥

JÄTTEBRA! :D<3

2012-02-27 @ 01:09:57
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0