Don't give up your dreams/ del 11

Filed under: Noveller


- Säga vadå?
- Jo att Justin ringde mig idag, och frågade om jag ville träffa han igen fast i Usa.
- Men lilla gumman, du fattar väl att vi inte har råd att åka till Usa?
- Ja jag vet, jag sa det till han och då sa han att han kunde betala.
- Tror du verkligen att han gör det då?
- Ja varför skulle han inte göra det?
- Man vet ju inte med kändisar...
- Men mamma!!! Han är inte som alla andra kändisar, han bryr sig verkligen om sina fans annars skulle väl han inte ringa mig?
- Ne det är sant men du måste verkligen fokusera på skolan?
- Ja jag ska men bara om jag får ha med mig min mobil?
- Okej då, du får ha den med dig!
- TACK TACK MAMMA!
Jag sprang fram till mamma och kramade henne och sa.
- Jag älskar dig.
- Jag älskar dig med gumman!
_________________________________________________________

Jag gick sedan ut från köket och in i mitt rum men när jag precis skulle gå in så började min mobil att ringa, jag trodde det var Justin så jag svarade snabbt.
- Hej Justin!
- Ehh Sara, det är jag, din bästa vän?
- Jaha oj förlåt!
- Haha det är lungt men jag har bara en fråga?
- Jaha vadå?
- Alltså varför sa du inte till att du gick hem? Jag menar brukar man inte säga allt till sin bästa vän?
- Förlåt men det här var ju första gången jag inte sa till...
- Nej det är precis det du inte gör!
- Vaddå inte gör?
- Du säger aldrig någonting till mig längre.
- Jo det gör jag väl?
- Nej, du pratar bara om Justin hela tiden, Jag är ganska trött på att allt ska handla om Justin!
- Men..
- Det är upp till dig om du vill vara min vän?
- Men det är klart jag vill vara din vän men Justin betyder så sjukt mycket till mig men det gör du också.
- Men då får du visa att du bryr dig om mig, för det känns inte som att du gör det.
- Men det är såklart att jag bryr mig om dig annars skulle väl inte jag fråga dig om du ville följa med och träffa Justin?
- Men fattar du inte? Jag saknar att vara med dig, bara dig och inget snack om Bieber!
- Så jag får inte älska Justin?
- Jo det är klart du får men du behöver inte snacka om han 24/7...
- Okej, jag ska försöka att inte snacka om Justin så mycket!
- Alltså förlåt men jag vill bara inte att någon kändis ska komma i mellan oss.
- Lisa, du har faktiskt rätt, Vi har tappat kontakten på grund av Justin och vår vänskap betyder så sjukt mycket för mig, jag skulle verkligen inte klara mig utan dig.
- Aww Sara, jag är glad att du förstår vad jag menar.
- Men du vill väl fortfarande följa med mig till Usa och träffa Justin?
- Men det är ju såklart att jag vill!
- Det kommer bli så underbart kul, tänk dig, du,jag och Justin?
- Och din mamma?
- HHAHAH ja!
- Hahah jag var bara tvungen!
- Haha men jag måste tyvärr gå nu men vi syns imorgon i skolan?
- Ja det gör vi, ha det bra, puss&hej.
- Puss!

Det var snart lägg dags och Justin hade inte ringt mig ännu.
Jag trodde att han hade glömt bort mig sedan kom jag på att Sverige är 6 timmar förre Usa, Han kanske sover? Vem vet?
Men jag var i alla fall tvungen att sova nu eftersom det hade verkligen varit en lång dag.


Här hade ni del 11 av novellen, hoppas ni gillade den och förlåt för min dåliga uppdatering!
Men iaf vad tyckte ni om den?


Postat av: ellen

mera! :D

2011-12-18 @ 17:44:38
URL: http://jeleenastoorys.blogg.se/
Postat av: Josefin - Vardag och mycket mer ♥

FRÅGESTUND, SVARAR PÅ ALLT :D

http://jojoscrazylife.blogg.se/2011/december/fragestund.html#comment

2011-12-19 @ 20:24:21
URL: http://jojoscrazylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0